Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

МКУ

мку

Министарство културе

МКУ

Министарство културе

 

>

Министарство културе покреће кампању „Живимо културу #останидома“: Толико тога можемо доживјети од куће

Министарство културе покреће кампању „Живимо културу #останидома“: Толико тога можемо доживјети од куће
Датум објаве: 22.03.2020 11:48 | Аутор: МКУ

Испис Штампај страницу


МКУИмајући у виду актуелну ситуацију изазвану панедмијом корона вируса, Министарство културе покреће кампању „Живимо културу #останидома“, са циљем да грађанима Црне Горе, у данима социјално изолованог функционисања, понуди културне и умјетничке садржаје оним каналима комуникације који су доступни из куће.

Под слоганом „Толико тога можемо доживјети од куће“, Министарство културе на овај начин пуним капацитетом прикључиће се званичној кампањи Владе Црне Горе „Остани дома” и то кроз простор обезбијеђен на РТЦГ, ОнДеманд платформи кабловских оператера, али и кроз ЛИВЕ могућности онлине канала комуникације.
У сарадњи са институцијама које дјелују у ресору Министарства културе, за потребе кампање обезбијеђен је обиман и разноврстан садржај који ће црногорској јавности бити доступан у периоду трајања кризног периода. За почетак, у сарадњи са националним Јавним сервисом, опредијељена су четири сата дневног програма, у периоду од 20 часова до поноћи. У овом термину, већ од понедјељка 23. марта, на другом каналу РТЦГ гледаоци крај малих екрана могу погледати: кратки промо филм „Креативна Црна Гора“, затим представу „Шћери моја“ режисерке Ане Вукотић у продукцији Црногорског народног позоришта, кратки филм „У спомен славне морнарице“ Здравка Велимировића, играно остварење „Између дана и ноћи“ у режији Андра Мартиновића и новогодишњи концерт 2019/20. нашег познатог гитаристе Милоша Карадаглића.
Док трају мјере Националног координационог тијела за заразне болести, на овом каналу свакодневно ће, од 20х до поноћи, бити приказивана продукција црногорских институција културе у форми прилагођеној за телевизијско емитовање. Гледаоци ће тако моћи да виде најбоље представе у продукцији Црногорског народног позоришта и Зетског дома, селекцију дугометражних остварења у продукцији црногорских аутора, архивске филмове и документарне форме из контигента Црногорске кинотеке, концерте Црногорског симфонијског оркестра, видео вођења кроз изложбе Центра савремене умјетности Црне Горе, бројне прилоге и видео записе наших културних манифестација, интервјуе, дискусије итд...
Такође, у сарадњи са националним кабловским оператерима, ослањајући се на технологију „ОнДеманд” која омогућава креирање својеврсне базе мултимедијалног садржаја, врло брзо омогућићемо грађанима и на овај начин увид у све наше програме који током кампање буду заступљени у шеми РТЦГ.

МКУ


С обзиром на то да је један од циљева кампање и мотивисање наших умјетника на креативност из сопствених домова, Министарство културе креираће и додатни мултимедијални садржај, који ће обогатити кампању, а уједно се приближити и млађој популацији. Урадићемо то користећи ЛИВЕ модул у оквиру друштвених мрежа и Yоутубе канала. Кроз овај сегмент кампање биће обухватићени соло концерти из куће наших познатних музичара, ливе ДЈ сетови, такође из куће, као и камерни концерти намјенски креираних џез или класичних састава, затим програм „Умјетност од куће“, који ће обухватити праћење процеса настајања умјетничког дјела или неки вид умјетничке едукације, те монодраме, радио драме, читање бајки за најмлађе итд.
Још један сегмент кампање подразумијева и активирање платформе „Живимо културу”, на www.цултуре.цо.ме, којом ћемо добити додатни алат комуникације, растерећен формалног извјештавања и прилагођен мјери генералног конзумента културе. На овој „адреси“, поред Онлине Арт маркета, биће заступљени и радови наших умјетника са конкурса за подршку пројектима у области стваралаштва, који ће Министарство културе расписати сљедеће седмице, у складу са сетом хитних мјера подршке културним дјелатницима који су највише погођени актуелном ситуацијом.



Такође, кроз налоге Министарства културе на друштвеним мрежама, допринос кампањи даће бројни црногорски умјетници и познате личности. Урадиће то путем видео порука у којима ће позвати грађане Црне Горе да се придржавају мјера Националног координационог тијела, које су на снази усљед пандемије корона вируса. Прву поруку у оквиру кампање упутио је синоћ министар културе Александар Богдановић.


МКУ
МКУ

 


 
Министарство културе